Veelgestelde vragen

Heb ik een verwijzing nodig om een afspraak te maken?

U kunt tegenwoordig zonder verwijzing terecht bij uw fysiotherapeut. Echter heeft u voor chronische aandoeningen of fysiotherapie aan huis wel een verwijzing nodig.

Is mijn klacht of aandoening chronisch?

Uw klacht of aandoening wordt door zorgverzekeraars alleen als chronisch gezien indien deze op de chronische lijst staat. Klik hier voor de lijst met chronische aandoeningen.

Wordt mijn behandeling vergoed door mijn zorgverzekeraar?

In de meeste gevallen wordt uw behandeling direct vergoed door uw zorgverzekeraar. U hoeft in dit geval dus niets te betalen. Uw fysiotherapeut declareert de behandeling rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar. Er zijn echter een aantal uitzonderingen waarbij u de factuur zelf moet betalen. Indien u niet aanvullend verzekerd bent dient u de factuur zelf te betalen. Indien uw klacht op de chronische lijst staat worden de kosten vanaf de 21ste behandeling vergoed uit de basisverzekering. De eerste 20 behandelingen worden dan vergoed vanuit uw aanvullende verzekering. Als u geen aanvullende verzekering heeft, of als uw aanvullende verzekering geen 20 behandelingen dekt dient u de overige behandelingen zelf te betalen.

Heeft de praktijk een contract met mijn zorgverzekeraar?

Fysiotherapie Schipper heeft een contract met alle zorgverzekeraars behalve CZ. Indien u verzekerd bent bij CZ dient u de factuur eerst voor te schieten. U kunt deze factuur later indienen bij uw zorgverzekeraar waarna u tot 75% van het totaalbedrag krijgt vergoed.

Waar is de praktijk bij aangesloten?

Alle therapeuten zijn BIG-geregistreerd en aangesloten bij het KNGF en CKR.

BIG registratie logo | Fysiotherapie Schipper
KNGF logo | Fysiotherapie Schipper
Wat is het KNGF en het CKR?

Het KNGF is het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie. Hier valt het
Centraal Kwaliteitsregister Fysiotherapie (CKR) onder. In het CKR zijn Fysiotherapeuten
opgenomen die voldoen aan de door het KNGF gestelde kwaliteitseisen.

Wat is het BIG-register?

Het register is opgericht op grond van de Wet op de beroepen in de individuele gezondheidszorg (Wet BIG). Alleen wie in het register is ingeschreven, is door de wet bevoegd deze beschermde titel te voeren. De deskundigheid van de geregistreerde beroepsbeoefenaren is hiermee voor iedereen herkenbaar. In het register zijn personen opgenomen die een relevante door de overheid erkende beroepsopleiding gevolgd hebben. Zorgverleners in het BIG-register moeten iedere 5 jaar aantonen dat ze voldoen aan de eisen die gelden voor hun basisberoep. Patiënten of cliënten die in het BIG-register kijken kunnen constateren dat de zorgverleners in het register bevoegd zijn. Door de vijfjaarlijkse herregistratie wordt deze bevoegdheid gewaarborgd. Zo blijft het register actueel.

Wat zijn de kosten van een behandeling?

De kosten van uw behandeling kunt u vinden op onze tarieven pagina.

Hoeveel behandelingen heb ik nodig?

Het is erg moeilijk om zonder enige voorkennis aan te geven hoeveel behandelingen u nodig
heeft. Tijdens een intake maken wij een behandelplan met u, waarbij we een indicatie geven
van de behandeltermijn.

Ik kan niet zelfstandig naar de praktijk komen, kan ik wel behandeld worden?

Indien het voor u niet mogelijk is om naar de praktijk te komen bieden wij de mogelijkheid om
aan huis te behandelen. Echter heeft u hiervoor een verwijzing nodig van uw arts of
specialist. Op deze verwijzing dient te staan dat de behandelingen aan huis plaats gaan
vinden.

Hoe kan ik een afspraak maken?

U kunt op onze website direct een afspraak in de agenda inplannen. Daarnaast zijn wij ook per telefoon, e-mail en via het contactformulier te bereiken.

Telefoon:   0345-204052

E-mail:
info@fysiotherapieschipper.nl

Wat zijn de openingstijden van de praktijk?
DAGMIDDAGAVOND
maandag08:00 tot 17:0018:00 tot 21:00
dinsdag08:00 tot 17:00Gesloten
woensdag08:00 tot 17:00Gesloten
donderdag08:00 tot 17:0018:00 tot 21:00
vrijdag08:00 tot 16:00Gesloten
zaterdag08:00 tot 12:00Gesloten
zondagGesloten
Wat neem ik mee naar mijn eerste afspraak?

Tijdens uw eerste afspraak vragen wij u om uw identiteitsbewijs, pas van uw
zorgverzekering, een grote handdoek of badlaken en indien u deze heeft uw verwijzing mee
te nemen.

Ik heb een klacht over de praktijk of mijn fysiotherapeut, wat moet ik nu doen?

Heeft u een klacht over de behandeling van uw fysiotherapeut of bent u ontevreden over de manier waarop uw fysiotherapeut of zijn medewerker met u is omgegaan? Dan is het goed om dit kenbaar te maken.

Ga in gesprek met uw fysiotherapeut. Wij vinden het erg belangrijk om van u te horen indien u niet tevreden bent en zullen er alles aan doen om de klacht zo snel mogelijk samen met u op te lossen.
Komen we er samen niet uit? Hier kunt u lezen wat u kunt doen.